Annat fokus!

20 Sep

När jag startade min blogg, när det nu var, var inriktningen politik, vardagslivet och kolonistugan/trädgården. När min älskade Ingvar dog för fyra år sedan ändrade den inriktning. Bloggen blev en ventil för min stora sorg och saknad. Nu känner jag att det är dags att gå tillbaka till det ursprungliga. En blandning av vardagslivet, här och nu, kolonin, politik och dagsaktuella händelser, och, när det svajar till, även om sorg och saknad. Men livet måste gå vidare och det är dags för mig att sluta gå runt i sorgens cirkel, dags att vara här och nu.

Katt på, inte hett, men plåttak. Den här sommaren har varit mycket märklig. Tänker skriva en hel del om den. Om min trädgård, om Gudrun och, snart, om flytten hem igen.

        

Det har varit en konstig vår, sommar och nu höst. Återkommer till det i ett blogginlägg snart. Men det har blommat och det har varit mycket trevlig samvaro i min pergola. Så jag känner mig nöjd. Snart går flyttlasset hem, kan bli ganska skönt. Naturligtvis börjar jag genast planera för säsongen 2018. Vi hörs snart igen.

 

Lämna en kommentar